Na tej stronie wykorzystywane są ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym serwis może działać lepiej.



EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH 2019

EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH 2019

,, Ile języków znasz , tyle razy jesteś człowiekiem” 1.10.2019r. obchodziliśmy w naszej szkole Europejski Dzień Języków Obcych. To święto zostało ustanowione w 2001r. przez Radę Europy. Celem jego jest promowanie ...

Obóz szkoleniowy dla klas mundurowych

Obóz szkoleniowy dla klas mundurowych

Od 23 do 27 września 2019 uczniowie klas pierwszych o profilu mundurowym, uczestniczyli w obozie szkoleniowym zorganizowanym przez dyrekcję szkoły oraz Jednostkę Strzelecką. Zajęcia dotyczyły podstawowych umiejętności z ...

Rozpoczęcie roku szkolnego

Rozpoczęcie roku szkolnego

2 września na uroczystym apelu pani dyrektor Katarzyna Koś powitała uczniów rozpoczynających nowy rok szkolny 2019/2020. Samych piątek życzyła w szczególności uczniom klas maturalnych, a klasom pierwszym, by dobrze czuli...

Uczeń z Trzcinicy wicemistrzem Polski

Uczeń z Trzcinicy wicemistrzem Polski

W dniach 10-12.07.2019 roku na stadionie w Poznaniu miały miejsce zmagania młodych zawodników w 25. Ogólnopolskiej Olimpiadzie Młodzieży, która od kilku sezonów oficjalnie posiada rangę Mistrzostw Polski. Wspaniale ...



Szkoła Zarządzająca Wiedzą

Szkoła Zarządzająca Wiedzą to nowoczesny program, który stawia na pewność siebie, optymizm, odpowiedzialność i zainteresowanie nauką. Jego podstawowym celem jest zmienić znudzonego nauką i szkołą ucznia w „menadżera własnej wiedzy”, który umie twórczo myśleć, samodzielnie rozwiązywać problemy i czerpać przyjemność z uczenia się. Program wyróżniał trzy poziomy realizacji:

  • poziom pierwszy: szkoła jako instytucja zarządzająca wiedzą
  • poziom drugi: nauczyciel wykorzystujący swoją wiedzę do zdobywania kolejnej wiedzy
  • poziom trzeci: uczniowie umiejący zarządzać własną wiedzą

Pomysłodawcą wdrożenia w Trzcinicy tego ambitnego, a jednocześnie bardzo potrzebnego dzisiejszej szkole przedsięwzięcia, był dyrektor Zespołu Szkół – Ludomir Mastej, który w trakcie kilku szkoleń zapoznał nauczycieli z pięcioma modułami programu:

  • planowaniem
  • zdobywaniem wiedzy
  • twórczym myśleniem
  • prezentacją wiedzy
  • samooceną

Uroczysta inauguracja programu odbyła się 6 kwietnia 2006 roku. Przybyli na nią przedstawiciele lokalnych władz oświatowych, uczniowie, rodzicie i nauczyciele. Na spotkaniu, któremu towarzyszyła miła, rodzinna atmosfera, uczniowie podpisali „umowę” z dyrektorem szkoły, w której zobowiązali się solidnie pracować, aby zasłużyć na miano „Menadżera Wiedzy”. Ten atrakcyjnie brzmiący tytuł zobowiązywał ich do regularnego wykonywania ćwiczeń.

Uczniowie poznali zasady działania swojego mózgu oraz rodzaje inteligencji. Wykonując ciekawe ćwiczenia dowiedzieli się, który rodzaj inteligencji u nich przeważa. Poznali również style myślenia, metody aktywizujące, źródła wiedzy, zasady efektywnego uczenia się i robienia notatek.

Po roku ciężkiej, ale jak sami stwierdzili – ciekawej i owocnej pracy – w ramach zadań IV modułu, samodzielnie zorganizowali konferencję prasową połączoną z Dniem Prezentacji Wiedzy.