Na tej stronie wykorzystywane są ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym serwis może działać lepiej.



Wspólne kolędowanie w internacie

Wspólne kolędowanie w internacie

18 grudnia 2019 roku dyrekcja Zespołu Szkół, wychowawcy i uczniowie mieszkający w internacie spotkali się na wieczerzy wigilijnej przy wspólnym śpiewaniu kolęd. Wigilia stała się jednym ze zwyczajów bożonarodzeniowych...

Wyjazd na strzelnicę

Wyjazd na strzelnicę

Nasi uczniowie z dużym zaangażowaniem uczestniczą w wyjazdach na strzelnicę organizowanych przez szkołę. Umiejętność strzelania wpływa na ciało i na umysł. To sport, który rozwija wszechstronnie. Strzelec musi mieć...

Strzelcy świętują Boże Narodzenie

Strzelcy świętują Boże Narodzenie

W ostatnim tygodniu grudnia odbyło się wigilijne spotkanie uczniów klas mundurowych. W świątecznym nastroju, przy wieczerzy i wspólnym śpiewaniu kolęd składano sobie życzenia zdrowia i pomyślności w przyszłym roku ...

Spotkanie mikołajkowe w Domu Dziecka w Wolicy

Spotkanie mikołajkowe w Domu Dziecka w Wolicy

W środę 4 grudnia 2019r. uczniowie naszej szkoły złożyli mikołajkową wizytę wychowankom Domu Dziecka w Wolicy. Dzięki uczniom, nauczycielom oraz zaangażowaniu Samorządu Uczniowskiego do Domu Dziecka trafiły paczki ...



Szkoła Zarządzająca Wiedzą

Szkoła Zarządzająca Wiedzą to nowoczesny program, który stawia na pewność siebie, optymizm, odpowiedzialność i zainteresowanie nauką. Jego podstawowym celem jest zmienić znudzonego nauką i szkołą ucznia w „menadżera własnej wiedzy”, który umie twórczo myśleć, samodzielnie rozwiązywać problemy i czerpać przyjemność z uczenia się. Program wyróżniał trzy poziomy realizacji:

  • poziom pierwszy: szkoła jako instytucja zarządzająca wiedzą
  • poziom drugi: nauczyciel wykorzystujący swoją wiedzę do zdobywania kolejnej wiedzy
  • poziom trzeci: uczniowie umiejący zarządzać własną wiedzą

Pomysłodawcą wdrożenia w Trzcinicy tego ambitnego, a jednocześnie bardzo potrzebnego dzisiejszej szkole przedsięwzięcia, był dyrektor Zespołu Szkół – Ludomir Mastej, który w trakcie kilku szkoleń zapoznał nauczycieli z pięcioma modułami programu:

  • planowaniem
  • zdobywaniem wiedzy
  • twórczym myśleniem
  • prezentacją wiedzy
  • samooceną

Uroczysta inauguracja programu odbyła się 6 kwietnia 2006 roku. Przybyli na nią przedstawiciele lokalnych władz oświatowych, uczniowie, rodzicie i nauczyciele. Na spotkaniu, któremu towarzyszyła miła, rodzinna atmosfera, uczniowie podpisali „umowę” z dyrektorem szkoły, w której zobowiązali się solidnie pracować, aby zasłużyć na miano „Menadżera Wiedzy”. Ten atrakcyjnie brzmiący tytuł zobowiązywał ich do regularnego wykonywania ćwiczeń.

Uczniowie poznali zasady działania swojego mózgu oraz rodzaje inteligencji. Wykonując ciekawe ćwiczenia dowiedzieli się, który rodzaj inteligencji u nich przeważa. Poznali również style myślenia, metody aktywizujące, źródła wiedzy, zasady efektywnego uczenia się i robienia notatek.

Po roku ciężkiej, ale jak sami stwierdzili – ciekawej i owocnej pracy – w ramach zadań IV modułu, samodzielnie zorganizowali konferencję prasową połączoną z Dniem Prezentacji Wiedzy.